Direct vers van de beste kwekers 

Duurzaam verpakt en gratis bezorgd

2 maanden plantgarantie

Garantie & Klachten

Plantaza plantgarantie
Als je plant anders aankomt dan beschreven op de product pagina, bieden we twee opties: een korting als de plant te redden is of een gratis vervanging. Jij kiest! Bij beschadigde of ongezonde planten vervangen we deze kosteloos.

Onze garantievoorwaarden

  • Meld je klacht binnen 2 maanden na bezorging.
  • Voeg meerdere duidelijke foto's toe van de hele plant, potgrond en bladeren.
  • De plant moet in jouw bezit zijn.
  • Bij schade door verkeerde verzorging (niet zoals aangegeven op de product pagina) kunnen we de garantie weigeren, maar we helpen je altijd graag met tips!
  • Planten zijn levende producten en elke plant is uniek. De afgebeelde plant kan afwijken van het geleverde product. Er kunnen meer of minder bladeren aan zitten en de grootte kan enkele centimeters verschillen. Het geleverde product is altijd één item een plant in een plastic kweekpot, tenzij anders aangegeven in de titel.
  • Gebruik een planten-app voor herinneringen over water geven en verzorging.

Algemene garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. Je kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht. Wanneer je een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient je binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn. Indien je tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@plantaza.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur. Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.